_____
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PROJECTEN
FATA MORGANA'S, DWALEN DOOR DE GEEST
___ FUTEAU: BRANDING IDENTITIES ___ HET BED ___ WILHELMUS
RESIDENTIES / WERKPERIODES
STUDIO LINIE___
'APPRENTICE MASTER' RETURNS FROM THE WEB___ ZUNDERT: THE IDEA OF A CLOSE COMMUNITY
SAMENWERKINGEN
COLLECTIVITEIT___RADIO KRAS___BATS ___ RADIO BRUGWACHTER___
WAAR
TENTOONSTELLINGEN ___ ERKENNINGEN ___ ARTIKELEN ___ MEER
?
2020 ___ diverse materialen
Er zijn veel identiteiten die ontleend worden aan gemeenschappelijke historische structuren, wat veel gevolgen heeft voor de mogelijkheid om je er mee te kunnen identificeren en vrijwel automatisch zorgt voor exclusie van grote groepen die niet dezelfde geschiedenis delen.
Vaak wordt toegegeven dat de Bourgondische identiteit los is komen te staan van de geschiedenis en tegenwoordig als bijvoeglijk naamwoord wordt gebruikt om aan te geven dat er genoten wordt van het leven. Naar mijn idee kan dat symbool staan voor het maakbare verleden waarbij bepaalde feiten gebruikt worden om een interpretatie te onderbouwen.
Tijdens mijn residentie bij Witte Rook nam ik het begrip serieus. Ik ben hiermee begonnen door de huidige interpretatie van Bourgondisch te toetsen aan mijn interpretatie van Bourgondische geschiedenis.